รายวิชานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลกระทบต่ออุตสาหกรรมบริการและธุรกิจอาหาร การแบ่งส่วนตลาด พฤติกรรม พฤติกรรมการบริโภคของนักท่องเที่ยว ส่วนประสมของการตลาดธุรกิจอาหาร หลักการและกระบวนการในการวางแผน เทคนิคและกลยุทธ์ในการพัฒนาการตลาดเพื่ออุตสาหกรรมบริการและธุรกิจอาหารทั้งภายในและต่างประเทศ แนวทางและเทคนิคการเขียนแผนงานการตลาด และกรณีศึกษา
This course aims to study the factors affecting the Hospitality and Foodservice marketing, marketing segment, consumption behavior of tourists, marketing mix in Foodservice, principle and process in planning, technique and strategies for developing Hospitality and Foodservice both domestic and international, guideline and technique in writting marketing plan and case studies.