สำนักวิชาการจัดการ

รายวิชานี้ศึกษาเกี่ยวกับปรัชญาและระเบียบวิธีวิจัย ความสำคัญของการวิจัยทางการตลาด ประเภทของการวิจัย กระบวนการทำวิจัย การวางแผนและการออกแบบงานวิจัย การตั้งสมมติฐาน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐานทางการตลาด การเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลและแปลความหมาย การเขียนโครงร่างการวิจัยทางการตลาด การนำเสนอ และจริยธรรมในการดำเนินงานวิจัย

This course incorporates philosophy and research methodology, the importance of marketing research, process of research: planning, design, hypotheses, data collection, data analysis, interpretation of results, research report, presentation, applying of research results and research ethics.

รายวิชานี้เป็นการประยุกต์หลักคิดและหลักปฏิบัติทางการตลาดที่จําเป็นต่อธุรกิจภาคบริการการวิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางการตลาด โอกาส ส่วนผสมทางการตลาด (7Ps) และกลยุทธ์สําหรับการจัดการการตลาดของธุรกิจภาคบริการ การวางแผนและการดําเนินการทางการตลาดในสื่อออนไลน์สําหรับธุรกิจภาคบริการ
This course is application of marketing principles and practices for special needs of the service sector; analysis of marketing environments, opportunities, the marketing mix (7Ps) and strategies particular to managing marketing functions in the service sector; planning and implementing marketing plans for businesses in the service sector through online platforms.

This course focuses on an in-depth study of selected topics in Digital Marketing. Various case studies relating to concepts and business implementation are illustrated to students. Finally, students will have a presentation of the selected topics.

This course is prepared to introduce the student into basic concepts and process of marketing; marketing environment; consumer behavior, marketing strategies such as market segmentation, target market selecting and product positioning, marketing mix strategies , product, pricing, distribution and promotion strategies.

This course covers the basic concepts of new business development, idea generation for developing new product, product benefits, customer value, and establishing new business, market entry for new product, business model in digital age, financing, and management for sustainable growth. Students have to be able to apply business model canvas to develop new business, including employ digital technologies in business management. Students must have business ethics and social responsibilities.