รายวิชานี้ศึกษาเกี่ยวกับปรัชญาและระเบียบวิธีวิจัย
ความสำคัญของการวิจัยทางการตลาด ประเภทของการวิจัย กระบวนการทำวิจัย
การวางแผนและการออกแบบงานวิจัย การตั้งสมมติฐาน
สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐานทางการตลาด การเก็บรวบรวมข้อมูล
การวิเคราะห์ข้อมูลและแปลความหมาย การเขียนโครงร่างการวิจัยทางการตลาด การนำเสนอ
และจริยธรรมในการดำเนินงานวิจัย
This course incorporates philosophy and research
methodology, the importance of marketing research, process of research: planning, design, hypotheses, data collection, data analysis,
interpretation of results, research report, presentation, applying of research
results and research ethics.
- Teacher: รศ.ดร.ลักษณ์นารา ขวัญชุม
- Teacher: อาจารย์เอกวุฒิ จันทร์ส้ม
This course focuses on an in-depth study of selected topics in Digital Marketing. Various case studies relating to concepts and business implementation are illustrated to students. Finally, students will have a presentation of the selected topics.
- Teacher: อาจารย์เอกวุฒิ จันทร์ส้ม
This course is prepared to introduce the student into basic concepts and process of marketing; marketing environment; consumer behavior, marketing strategies such as market segmentation, target market selecting and product positioning, marketing mix strategies , product, pricing, distribution and promotion strategies.
- Teacher: อาจารย์เอกวุฒิ จันทร์ส้ม
- Teacher: รศ.ดร.ศิวฤทธิ์ พงศกรรังศิลป์
This course covers the basic concepts of new business development, idea generation for developing new product, product benefits, customer value, and establishing new business, market entry for new product, business model in digital age, financing, and management for sustainable growth. Students have to be able to apply business model canvas to develop new business, including employ digital technologies in business management. Students must have business ethics and social responsibilities.
- Teacher: อาจารย์ธีรดา คัตตพันธ์
- Teacher: อาจารย์เอกวุฒิ จันทร์ส้ม