รายวิชานี้เน้นให้ศึกษา เข้าใจ และอธิบายเกี่ยวกับแนวความคิดพื้นฐานและกระบวนการทางการตลาดในบริบทอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวและการบริการ ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภค การวางแผนและกลยุทธ์การตลาด ส่วนแบ่งทางการตลาด การเลือกตลาดเป้าหมายและการวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ กลยุทธ์ส่วนประสมการตลาดขั้นพื้นฐาน กลยุทธ์ผลิตภัณฑ์ การกำหนดราคา การจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด การตลาดดิจิทัลและเครือข่ายสังคมออนไลน์ การประยุกต์ใช้เทคโนโลยีดิจิทัลทางการตลาด T

This course is designed for students to study, understand and explain about basic concepts and processes of marketing, marketing environment in the context of tourism and hospitality industry, factors influencing marketing, and consumer behavior. Students will also learn the fundamentals and implications of marketing planning and strategies, market segmentation, target market selection and product positioning, strategies of basic marketing mix: product, pricing, channel of distribution, and marketing promotion; digital marketing and social media, and technological application in marketing.