CMM62-301 การจัดการธุรกิจการสื่อสารขนาดย่อม
                      Small Communication Business Management
                      4 (4-0-8)
รายวิชานี้ศึกษาความหมายและประเภทของธุรกิจขนาดย่อม ธรรมชาติของธุรกิจฐานสื่อดิจิทัล การวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการจัดตั้งธุรกิจการสื่อสารขนาดย่อม ความรู้เกี่ยวกับการเป็นผู้ประกอบการ การบริหารจัดการองค์การ การบริหารทรัพยากรมนุษย์ หลักการตลาด การบริหารการผลิต การจัดการทางการเงิน และกระบวนการตัดสินใจทางธุรกิจ ลักษณะธรรมชาติและองค์ประกอบของการจัดการธุรกิจสื่อ และจริยธรรมทางธุรกิจ
This course aims to study concepts, principles and strategies for business administration and management; knowledge about becoming entrepreneurs; administration and management of organizations; management of human resources; principles of marketing; production administration and financial management; process for decision making in business, nature and structure of management of media business; environment and factors associated with media business management.